چگونه یک قالب مناسب برای وبلاگ خود پیدا کنیم ؟

مای گرافیکی ، یکی از اصولی ترین مشخصه های یک وبلاگ است که بعنوان قالب شناخته میشود . با توجه به اینکه طراحی قالب نیاز به داشتن تجربه در کار با ابزارهای طراحی وب دارد ، لذا آموزش آن را به عهده وبلاگ های تخصصی میگذاریم و در این مقاله سعی میکنیم تا معیار های یک قالب مناسب را برای شما ذکر کنیم .

 

  • اولین معیاری که تعیین کننده شکل ظاهری قالب شما خواهد بود زمینه موضوعی مطالبی است که مینویسید . سعی کنید رنگ بندی و گرافیک قالب شما تا جای ممکن با موضوعات پست هایی که تا کنون نوشته اید همخوانی داشته باشد . زیرا حسی که بیننده در نگاه کردن به وبلاگ شما دریافت میکند با مطالب شما یکجا در ذهنش میماند . پس سعی کنید بین این دو یک هماهنگی مناسب ایجاد کنید.
  • معمولا در طراحی قالب های وبلاگ از عکس استفاده میشود . اما گاهی تعداد عکس ها آنقدر زیاد است که لود شدن آنها سرعت بارگزاری وبلاگ را کم میکنید . تا جای ممکن سعی کنید قالب سبک تری را انتخاب کنید تا بیننده شما معطل نشود . برای وقت خوانندگان خود ارزش قائل باشید.
  • رنگ های تند باعث ایجاد تنش در مغز انسان و احساس نیاز به ترک محل مورد نظر ( که همان وبلاگ شماست) می گیرد. پس سعی کنید از رنگ هایی استفاده کنید که به کاربر آرامش می دهد . استفاده از رنگ سیاه در پس زمینه متن باعث ناخوانایی متن و خسته شدن چشم خواننده میشود . پس سعی کنید این رنگ را بعنوان پس زمینه بکار نبرید.
  • قالب وبلاگ شما نشانه شخصیت شماست ! هرچند که بینندگان برای خواندن مطالب شما به وبلاگتان می آیند و نه برای دیدن قالبتان ، اما سعی کنید قالبی را برگزینید که تا جای ممکن بیان کننده مفهوم مطالبتان نیز باشد . بطور مثال استفاده از قالب کارتونی برای یک وبلاگ که در مورد الکترونیک مطلب می نویسد فکر نمی کنم انتخاب مناسبی باشد . نظر شما چیست ؟
  • قالب هایی که با تکنیک CSS طراحی میشوند از قالب هایی که با استفاده از Table ها طراحی میشند سریع تر لود میشوند . بطور مثال قالب پیش فرض پرشین بلاگ اینگونه طراحی شده است .
  • وجود تاریخ نوشته شدن پست ها چیزی کاملا ضروری است . اما اگر شما یک وبلاگ نویس تخصصی هستید و در وبلاگتان به موضوعات تخصصی می پردازید سعی کنید قالبی را برگزینید که عنوان هر پست در بالا با رنگ مشخص باشد و تاریخ هر پست در پایین آن . اگر وبلاگ نویس عادی هستید از قالبی استفاده کنید که تاریخ در بالای هر پست ظاهر شود . زیرا اعتبار مطالب شما به تاریخ ایجاد آنهاست .
  • سعی کنید در قالب خود لینک دوستان و کسانی که موضوعاتی شبیه شما دارند را اضافه کنید تا بیننده بعد از دیدن وبلاگ شما بتواند به لینک های مرتبط نیز برود . در غیر اینصورت وبلاگ شما همچون کوچه بن بستی است که راهی جز برگشت وجود ندارد و کاربر باید صفحه IE خود را ببندد .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد