آیا تا بحال احساس حقارت کرده اید؟



یا تا به حال با افرادی برخورد کرده‌اید که موفقیت‌های‌تان را بی‌اهمیت جلوه دهند؟!

همه‌ی ما تاکنون با افرادی مواجه شده‌ایم که سعی می‌کنند مانع رسیدن اشخاص به‌ اهداف متعالی خود شوند و با صحبت‌ها و رفتارشان، مایه‌ی دلسردی و ناراحتی دیگران را فراهم می‌کنند. برای نمونه، هروقت با آنان در مورد یک هدف اقتصادی صحبت کنید، با نشان‌دادن موانع و سختی‌های مسیر و حتی گاهی با بزرگ‌تر جلوه‌دادن آن‌ها سعی می‌کنند تا شما را از هدف‌تان منصرف نمایند و یا حتماً با افرادی برخورد کرده‌اید که وقتی به‌ موفقیتی دست‌می‌یابید، به‌جای این‌که خوشحال شوند و شما را به‌سوی کامیابی بیش‌تر تشویق و ترغیب کنند، از احساس نفرت نسبت به شما لبریز می‌شوند و با بی‌اعتنایی به موفقیت شما، سعی در کم‌اهمیت جلوه‌دادن و ناچیزانگاشتن آن دارند.

بدتر از همه‌ی این موارد، افرادی هستند که در صحبت‌های‌شان همیشه کسی یا کسانی را دارند که بخواهند توسط آنان، نکات مثبت و قوت شما را نادیده و کم‌اهمیت جلوه دهند؛ برای نمونه اگر شما در کارتان به ‌سِمت بالاتری دست‌ یافته‌اید، آنان در مورد کسی صحبت می‌کنند که به ریاست اداره‌ی مهمی دست‌یافته تا به شما بگویند که از نظرشان، ارتقا و پیشرفت شما کم‌اهمیت بوده است!


به‌راستی منشأ این‌گونه رفتارها در کجای فرهنگ انسانیت نهفته است؟!
چرا زمانی‌که با انسان‌های بسیار موفق برخورد می‌کنیم، کم‌تر در رفتارشان این‌گونه نیت‌های بد و کنایه‌های آزاردهنده دیده می‌شود؟

پاسخ این سؤال در دو کلمه خلاصه می‌شود؛ «احساس حقارت»
برخی از افرادی که قادر نیستند به پیشرفت و موفقیت شما دست پیدا کنند، می‌خواهند شما را در سطح خودشان یا کم‌تر از خودشان نگه‌دارند؛ درواقع آنان نمی‌دانند که هیچ‌کس نمی‌تواند مانع کامیابی و موفقیت شما شود مگر این‌که خودتان بخواهید!

اگر کسی موفق شد برای مدتی مانع دست‌یابی شما به هدف‌تان شود، بدانید که باید مسیر خود را در رسیدن به هدف‌تان تغییر دهید نه این‌که دست از هدف‌تان بردارید.

افرادی که سعی می‌کنند شما نتوانید به خواسته‌تان برسید، در وجود شما چیزی را می‌بینند که موجب نگرانی و آزارشان است. بی‌تردید در شما چیزی هست که خود را فاقد آن می‌دانند و کمبود آن‌را در وجود خود حس می‌کنند؛ چیزی مانند یک درون‌مایه‌ی قوی و هدفمند!

در مواجهه با این افراد، افکار و زمان خود را صرف مبارزه و دشمنی با آنان نکنید؛ بلکه به هدف خود بچسبید تا زودتر به آن دست‌یابید.


به‌یاد داشته باشید که اگر فقط به موفقیت بیندیشید، چیزی جز موفقیت نصیب شما نمی‌شود.
پس به رودی بیندیشید که در مسیر دریا شدن، بارها و بارها کوه‌ها و دره‌ها را می‌پیماید و با صخره‌های سخت برخورد می‌کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد